De Hartstichting is door de jury van de Dutch Interactive Awards (DIA) genomineerd als Company of the Year voor haar BuurtAED.nl-campagne. De Hartstichting staat in een mooi rijtje met mede-genomineerden Rituals, Albert Heijn en het Van Gogh Museum. Voor de selectie heeft de jury in totaal meer dan 70 bedrijven beoordeeld.
Floris Italianer, directeur Hartstichting: ‘Het gaat om het meedoen, maar winnen zou natuurlijk een kroon zijn op de prachtige campagne die we het afgelopen jaar hebben gevoerd. We willen in heel Nederland binnen 6 minuten, 24/7, een AED beschikbaar hebben. Zodat we mensen met een hartstilstand direct kunnen helpen, altijd, overal. De BuurtAED-campagne heeft dat doel een stuk dichterbij gebracht.’
Er zijn inmiddels al 1400 BuurtAED’s gerealiseerd. Daarvoor hebben in heel Nederland in totaal 60.000 mensen gedoneerd.
De verkiezing van Company of the Year is onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards, de toekenning van prijzen voor de beste online campagnes in Nederland in het afgelopen jaar. De uiteindelijke winnaar van de titel Company of the Year wordt op 27 juni aanstaande bekendgemaakt in de Beurs van Berlage in Amsterdam.